صفحه اول درباره ما تماس با ما محصولات
 
 
   محصولات
 
 نرم افزار های ویندوز
سیستم مدیریت پیام کوتاه:
نرم افزاری قدرتمند برای ارسال و دریافت sms ویرایشهای سازمانی و تبلیغاتی، ارسال انبوه پیامک به منظور اطلاع رسانی و تبلیغات
سیستم تلفنهای گویا:
اطلاع رسانی صوتی، منشی تلفنی پیشرفته، مدیریت چندین تماس همزمان، اتصال به سانترال
مدیریت صندوق قرض الحسنه:
ویژه صندوقهای کوچک خانوادگی و گروهی با امکانات حسابداری ویژه
 
 اینترنت و وب
سیستم مدیریت محتوای آسا:
مدیریت آسان و لذت بخش یک وبسایت، ویژه اشخاص سازمانها و شرکتها
سیستم فروشگاه اینترنتی:
فروشگاهی پرسرعت و قدرتمند در دنیای اینترنت، بهترین راه برای کسب درآمدی مطمئن
وبسایت مدیریت مدارس هوشمند:
مدیریت کامل یک مرکز آموزشی هوشمند بر اساس آخرین پیشرفتهای فن آوری اطلاعات
وبسایت خبرگزاری:
سایت ارائه مطالب خبری ویژه خبرگزاریها، روزنامه ها، نشریات و اضخاص
وبسایتهای جذب آگهی:
این برنامه با محیط کاربر پسند یک وبسایت پردرآمد برای شما ایجاد میکند.
وبسایت اساتید و مدرسان:
قابل استفاده برای مدرسان با امکانات آموزشی بسیار عالی و سیستم اعلام نمرات پیشرفته
 
 سایر محصولات و خدمات
مشاوره و انجام تبلیغات از طریق ارسال پیامک و پست الکترونیک برای اشخاص، مراکز تجاری، مناسبتها و همایشات و...
طراحی پوسترها و بنر های تبلیغاتی، چاپ و تکثیر CD و DVD
طراحی CD های چند رسانه ای آموزشی و تبلیغاتی برای ارائه گزارشات به صورت صوتی و تصویری
 
   هاست و دامین
فروش و خدمات هاست
مشاهده جزئیات »
ثبت دامنه
مشاهده جزئیات »
بررسی موجود بودن دامنه
Who is »
سفارش آنلاین
دامنه ، میزبانی وب »
 
   آموزش
آموزش های طراحی وب
ASP , HTML , JavaScript
مقالات متفرقه
دنیای فناوری اطلاعات
سورس کدهای مفید
زبانهای تحت وب و ویندوز
تمپلیت و قالبهای آماده
وب ، و برنامه های گرافیک
المنت های گرافیکی
لوگو ، آیکن ، پس زمینه
 
   آخرین مقالات
» شش دليل براي اينکه وب سايت شما براي تجارت شما حياتي است.
» ده فرمان بازاریابی اینترنتی در هزاره سوم
» پورتال چیست؟
» بازاریابی اینترنتی
» وزن اينترنت چقدر است؟
» بهینه سازی سایت چیست؟
» چرا بعضي از آدرسهاي اينترنتي داراي www هستند و بعضي نه.
» PayPal چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟
» وب سرويس چيست؟
» گرافیک در طراحی سایت

آمار بازدید از سایت
بازدید امروز : 13
کل بازدید کنندگان : 339963
مشاهده صفحات : 332500
 

بهینه سازی سایت چیست؟

در این بخش برای روشن شدن مفهوم بهینه سازی سایت، توجه شما را به قسمتی از مقاله بهینه سازی سایت و لزوم استفاده از آن در طراحی سایت، نوشته سیامک ندین طهماسبی، مدیر ارشد برنامه نویسی گوگل تریس جلب می نمائیم. این مقاله بصورت بسیار ساده مفهوم بهینه سازی سایت را برای شما خوانندگان محترم روشن می نماید.

در مقاله ای در مورد لزوم تهیه یک سایت اینترنتی و قبول هزینه های مربوط به طراحی سایت و ... گفتیم که یک وب سایت برای یک شخص، کارخانه، یا یک شرکت می تواند هم به عنوان یک محل کار و هم به منزله یک معرفی کننده یا شناسنامه در جهان مجازی اینترنت که البته با رشد تکنولوژی این روزها از دنیای واقعی فعال تر است محسوب شود

اجازه بدهید با یک مثال ساده و طرح چند سوال بهینه سازی سایت را توضیح دهیم:
فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه هستید.شما توانائی این را دارید که بهترین اجناس دنیا را در این فروشگاه به معرض نمایش بگذارید و هر قدر هم که بخواهید آن را وسعت دهید. یعنی از لحاظ مکانی هم محدودیت ندارید. حال باید ببینیم برای اینکه فروشگاه شما بیشترین فروش را داشته باشد به چه عامل مهم دیگری نیاز دارید؟ معلوم است مشتری!!
این فروشگاه نمونه ای است از هر وب سایت اینترنتی و مشتریان همان بازدید کنندگان سایت ها یا مخاطبین اینترنت هستند اینها کسانی هستند که در دنیای پهناور وب که دارای میلیونها فروشگاه متنوع و رنگارنگ است در حال گشت و گذار و خرید هستند و هر کدام به دنبال بدست آوردن هدف، کالا یا خدمات خاصی هستند. حال شما باید سعی کنید حداکثر تعداد مشتری را که بدنبال کالاهای موجود در فروشگاه شما می گردند، به سمت فروشگاه خود کشانده و نهایتا آنها را به خرید از آن ترغیب کنید. نباید بگذارید مشتریان این بازار به سمت فروشگاه های دیگر بروند و از آنها خرید کنند. مسلما انجام چنین کاری به روز نمی شود ولی با علم بهینه سازی خواهد شد

خوب حالا چه کنیم و این فروشگاه چگونه باشد تا حداکثر تعداد مشتری را به سوی خود جلب نماید؟ آیا باید طراحی سایت زیبا و خیره کننده باشد؟ خیر ! زیبائی سایت مهم است اما پاسخ این سوال نیست. اینجا اینترنت است. اینجا دیگر آن دنیائی نیست که هر فروشگاهی دکور زیباتری داشته باشد فروش بیشتری دارد. در اینجا هر مشتری که در خیابانهای جهان مجازی وب به دنبال چیزی می گردد، مثلا آبنبات باید ابتدا به یک محل نگهداری آمار و اطلاعات مشاغل مراجعه نماید تا ببیند کدام یک از فروشگاهها آبنبات دارند. درست مانند مرکز 118 خودمان که در اینترنت به چنین مراکزی موتور جستجو می گوئیم.

گوگل یاهو و سایر موتورهای جستجو تنها و مهمترین مکانهائی هستند که به مشتری هائی که خواستار خرید آبنبات هستند، آدرس فروشگاه های آبنبات فروشی را می دهند! پس باید کاری کنید که وقتی مشتری به دنبال آدرس آبنبات فروش ها می گردد شما اولین و مهمترین فروشگاهی باشید که آدرسش به مشتری داده می شود . جلوتر و زودتر از سایر آبنبات فروش ها!!
به دلیل اینکه وقتی کسی به اطلاعات رجوع می کند و دنبال آبنبات فروشی می گردد، به اولین مغازه ای که در سر راهش سبز شود مراجعه می کند. حالا فرصت خوبی است که با زیبائی و زرق و برق توجه مشتری را به آبنباتها جلب کنید.از ما آبنبات بخرید!

 

به فرآیندی که باعث می شود آدرس یک سایت اینترنتی در صدر نتایج یک موتور جستجو مانند گوگل برای جستجوی کلمه یا کالای خاص (مانند همین آبنبات مقاله ما)، قرار گیرد، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می گوئیم

پس دیدیم که طراحی گرافیکی سایت به تنهائی و بدون رعایت اصول بهینه سازی سایت، فقط هزینه ای را بر دوش صاحب سایت تحمیل خواهد کرد. به عبارت دیگر اگر سایتی را به یک شرکت طراحی سایت سفارش می دهید و تقاضای بهینه سازی سایت را ندارید، بهتر است اصلا از تهیه و طراحی سایت شغلتان منصرف شوید. در غیر این صورت درست مانند این است که فروشگاه زیبا و پر زرق و برقتان را درست وسط بیابان بنا نموده اید، با بهترین اجناس و زیباترین ویترین ها هم این فروشگاه نهایتا روزی یک بطری آب خواهد فروخت!
به امید پیشرفت روز افزون صنعت تجارت الکترونیک - سیامک تدین طهماسبی

 


Copyright 2006-2010 TES Co. All Rights Reserved
www.w3school.ir